Friday 9 March 2018

Přijímačky se blíží!

Už tomu bude rok, co naši studenti prvního ročníku vybírali střední školu, vyplňovali přihlášky a začali se, každý svým způsobem, připravovat na přijímačky. Zrovna teď podobným procesem procházejí jiní žáci, mezi nimi snad i nějaký z vás, čtenářů.

Zeptali jsme se současných prváků na pár dojmů ze školy po jejich prvním více než půlroce. Ne všichni si našli čas a energii na vyplnění krátkého dotazníčku do novin. Od těch, co přispěli, přinášíme odpovědi bez jakýchkoli úprav, snad s výjimkou překlepů.

Jaký je tvůj obor studia?

- IT. 
- Gympl. 
- IT. 
- Gympl. 
- IT.

Jaká je tvoje nejoblíbenější barva?

- Modrá.
- Červená. 
- Modrá.
- Šedá.
- Překvapte mě.

Jak tě napadlo jít studovat zrovna sem?

- Brouzdal jsem po netu a prostě se mi škola zalíbila.
- Líbilo se mi, že je málo lidí ve třídách a je to blízko na autobus.
- Je to IT škola.
- Méně lidí ve třídách.  
- Chtěl jsem studovat IT a nejvíce mi vyhovovala tato škola - práce s notebooky, individualní přístup, minimum učebnic a sešitů.

...

 Jakou měla tvoje volba střední školy konkurenci?
- Gymnázium Česká.
- Byla jako první z mých přihlášek. 
- Nevzpomínám si na název druhé školy, tato měla značně lepší podmínky, takže jsme to prostě risknul a doufal, že se dostanu sem.

Jaká jsi měl(a) od téhle školy očekávání? Nakolik jsme je naplnili?

- Jsem se vším spokojený.
- Lepší přístup učitelů k žákům a víc "rodinné" prostředí než na státních školách. Skoro stoprocentně.
- Očekával jsem profesionální učitele a práci na ntb, splnilo se to na 100%.
- Měla jsem dobré očekávání a zatím je vše v pořádku.
- To, co jsem očekaval se na 80% splnilo - práce s notebooky, přístup učitelů k žákům atd. Akorát mě mrzí, že se budeme učit programovat až v druháku.

Pokud ti na škole něco nesedí, jak to řešíš?

- Snažíme se to řešit většinou přes učitele nebo školní parlament.
- Diskutuji o tom se spolužáky.
- Řeším to s učitelem. 
- Mlčím. 

Co bys vzkázal(a) studentům, kteří se sem na školu chystají?

- Že to dost možná bude první škola, která je bude bavit.
- Připravte se na to, že se na vás v každé hodině dostane. V malém počtu je jednoduché vyvolat všechny.
- Že si mají koupit výkonný ntb na hry.
- Výhoda této školy je, že si nemusíte tahat těžké učebnice v tašce. Stačí jenom počítač.
- Neusněte při dějepisu, jako někteří moji spolužáci :D

Nějaké jiné vzkazy?

- #SpreadTheLove
- Jestli chcete velký maturitní ples, tak tady ho nečekejte.  
- Někdy mi vadí, že někteří učitelé neodpovídají na emaily, které jim pošlu. 
- Nope. 

No comments:

Post a Comment